مقالات

انجمن دیستروفی عضلانی آمریکا

دیستروفی عضلانی خطرناک دوشن

دیستروفی عضلانی گروهی از بیماری ها است که باعث ضعف پیشرونده و از دست دادن توده عضلانی می شود. در دیستروفی عضلانی، ژن های غیرطبیعی (جهش) در تولید پروتئین های مورد نیاز برای تشکیل عضله سالم تداخل ایجاد می کنند. انجمن دیستروفی آمریکا برای کمک به کودکان مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن برنامه ها و فعالیت های کافی در جهت بهبود وضعیت روحی و جسمانیشان، ارائه می دهد.

انواع مختلفی از دیستروفی عضلانی وجود دارد، شایع ترین نوع دیستروفی عضلانی؛ دوشن می باشد که در اکثر اوقات در دوران کودکی، در پسران آغاز می شود. انواع دیگر دیستروفی عضلانی ممکن است در سنین دیگر یا اوایل نوجوانی ظاهر شوند. هیچ درمانی برای دیستروفی عضلانی وجود ندارد، اما داروها و رسیدگی به موقع می تواند علائم بیماری بیماری را کنترل کند و در روند کاهش سرعت بیماری موثر باشد.

کودکان مبتلا به دوسن به رسیدگی به موقع و توجه ویژه تری نیاز دارند، اما شاید برایتان سوال پیش بیاد که چطور می توان در جهت بهبودی و سلامتی این کودکان کمک کرد؟ برای آشنایی بیشتر در رابطه با بیماری عضلانی دوشن و نحوه کمک رسانی به این کودکان، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

دیستروفی عضلانی بکر

دیستروفی عضلانی

انجمن دیستروفی عضلانی آمریکا

دیستروفی عضلانی دوشن رایج ترین نوع بیماری های عضلانی می باشد که اگرچه در اغلب مواقع دختران و مادران ناقل این بیماری هستند و ممکن است خودشان به صورت بسیار خفیف به این بیماری مبتلا شوند، اما دیستروفی عضلانی در پسران بسیار بیشتر است.

برخی از علائم اصلی و مشهود بیماری های عضلانی عبارت اند از:

  • سقوط مکرر در زمان راه رفتن
  • مشکل در بلند شدن از حالت خوابیده و نشسته
  • مشکل در دویدن و پریدن
  • بزرگ تر شدن عضلات ساق پا
  • درد گرفتن عضلات بدن به دلیل انقباض
  • ناتوانی در یادگیری و آموزش های اولیه

علائم بیماری عضلانی دوشن و سایر بیماری های عضلانی مانند بکر، میوتونی، میوپاتی و … از اوایل کودکی آغاز شده و تا اواسط دهه 20 سالگی با پیشرفت و شدت گرفتن همراه است. با توجه به انواع بیماری عضلانی، علائم و نشانه های خاص در این بیماری بسته به نوع دیستروفی، متفاوت می باشد.

کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیماری عصبی عضلانی، با خطر سلامتی و از دست دادن جان خود مواجه هستند، به همین علت کودکان مبتلا به دیستروفی عضلانی به یک پشتیبان نیاز دارند که برای درمان بیماری و یافتن داروهای بهتر برای سلامتی کودکان، روزانه تلاش کنند و برای کنترل کردن علائم بیماری و انجام آزمایشات مختلف، به درمان بیماری نزدیک شوند.

برای از بین رفتن ویروس و تولید پروتئین دیستروین دانشمندان و محققین، منابع کافی نداشته و انجمن دیستروفی عضلانی آمریکا ایجاد شده است تا با ارائه کمک های مالی به بیمارستان ها و آزمایشگاه ها، دستگاه ها و تجهیزات درمان و عمل های جراحی را فراهم می کنند تا کودکان بدون منتظر ماندن و وقت گرفتن های طولانی مدت، بتوانند سریع تر مشکلات جسمانی خود را بر طرف کنند و به زندگی خود ادامه دهند.

خیریه دوشن در ایران

کودکان مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن، به دلیل این که نمی توانند مانند سایر کودکان در محیط و فضاهای گسترده با دیگران ارتباط برقرار کنند، به راحتی بازی و یا حتی تحصیل کنند. معمولا در محیط های سر بسته و توسط ویلچر حمل و نقل می شوند.

کودکان مبتلا به دوشن در ایران از خدمات و کمک رسانی های بسیار کمی برخوردار می شوند و خیلی از بهزیستی ها و محل هایی که از این کودکان مراقبت می کنند، ساده ترین وسایل و لوازم این کودکان مانند ویلچر، تخت و … را نیز در خیلی از موارد نمی توانند تهیه کنند.

خیریه دوشن با انواع روش های کمک های نقدی و غیر نقدی، خواهان اطلاع رسانی شما به سایر مردم و کمک به این کودکان در جهت افزایش سلامتی و بهبودی است. شما می توانید از کمترین هزینه تا مبالغ بالاتر به کودکان مبتلا به دوشن کمک کنید.

انواع دیستروفی عضلانی

انجمن دیستروفی آمریکا

 

درمان دیستروفی عضلانی

انجمن دیستروفی عضلانی آمریکا با کمک مالی به مراکز مختلف تحقیقاتی، این امکان را به محققین و متخصصان می دهد که برای درمان بهتر با نتایج قطعی تر، بیشتر تلاش کنند تا بتوانند کودکان را از بیماری عضلانی و درد و ناراحتی خلاص کنند. در حال حاضر داروهای متفاوتی جهت کاهش علائم و بهبود وضعیت کودکان مبتلا به دوشن ارائه شده است که بهتر است بدون توصیه و تجویز پزشک آن ها را تهیه نفرمایید.

زیرا برخی از عوارض جانبی داروها ممکن است اثر بیماری را بدتر کرده و موجب چاقی و تجمع چربی در نواحی عضلات و ماهیچه ها شود. یکی از مراحل درمانی دیستروفی عضلانی، جلسات پی در پی فیزیوتراپی و حرکت دادن عضلات و ماهیچه های بدن می باشد که به افراد کمک می کند بتوانند سلامت خود را حفظ کنند و برای بهتر شدن تلاش کنند.

تاثیر رژیم تغذیه بر روی بیماران دوشن

محققان در انجمن دیستروفی آمریکا نشان داده اند که کودکانی که به بیماری های عضلانی دچار شده اند با مصرف مواد غذایی مفید و استفاده از سبزیجات تازه و نوشیدنی های مقوی استفاده می کنند، از نظر جسمانی نسبت به کودکانی که به رژیم و تغذیه خود اهمیت نمی دهند، سالم تر هستند.

استفاده از گوشت و لبنیات تازه نقش بسیار موثر و مهمی در رژیم غذایی کودکان مبتلا به دوشن یا سایر دیستروفی های عضلانی دارد که بهتر است، به طور مرتب افراد مبتلا را تحت نظر و مراقبت پزشک قرار دهید تا با کوچک ترین تغییر در وضعیت جسمانی و سلامتشان، بتوانید به موقع از حوادث و اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید. تمامی این موارد ذکر شده مانند درمان، رژیم و … نیازمند هزینه و کمک رسانی از طرف همه مردم است.

اهمیت رژیم و تغذیه

تاثیر رژیم و تغذیه بر بیماران دوشن

 

سوالات متداول انجمن دیستروفی عضلانی آمریکا

انجمن دیستروفی آمریکا در چه سالی تاسیس شد؟ سازمان دیستروفی عضلانی آمریکا در سال 1950 توسط گروهی که ارتباط نزدیکی با کودکان و افراد مبتلا به دیستروفی عضلانی داشتند، تاسیس شد. این سازمان در ابتدای کار به عنوان سازمان دیستروفی عضلانی آمریکا شناخته شد و در دهه 1970 به نام انجمن دیستروفی آمریکا تغییر پیدا کرد.

مهم ترین علائم کودکان مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن چیست؟ کودکان مبتلا به دیستروفی عضلانی در ابتدا با علائمی مانند عدم توانایی در حرکت، سقوط های مکرر، ناتوانی در حرکت عضلات بدن به ویژه عضلات لگن و پا، انقباظ و احساس درد در نواحی عضلانی، بزرگ تر به نظر رسیدن عضلات ساق پا، احساس درد در ناحیه قلب و ریه از مهم ترین علائم بیماری دوشن می باشد.

درمان دیستروفی عضلانی دوشن چیست؟ دیستروفی عضلانی درمان قطعی نداشته و انجمن دیستروفی آمریکا با انجام تحقیقات بر روی قرص ها و داروهای مختلف، توانسته است بیماری را تا حد زیادی کنترل کند و از پیشرفت بیماری و بروز علائم شدیدتر در افراد مبتلا جلوگیری کنند. اما اگر هریک از شما عزیزان با پرداخت هرگونه مبلغی به خیریه دوشن جهت کمک به اوضاع زندگی این کودکان، کمک کنید می توانید تحول عظیمی در جهت آرامش فکری و تهیه لوازم مورد نیاز این کودکان ایجاد کنید.

جمع بندی

انجم دیستروفی عضلانی آمریکا از دهه 1950 تاسیس شده و با ارائه خدمات و کمک های مالی به موسسات و بیمارستان های مختلف، باعث شده است بیماری دیستروفی عضلانی تا حد زیادی کنترل شود و از پیشرفت و عوارض جانبی آن تا حد زیادی جلوگیری کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *